Błędy, które być może popełniasz po bieganiu

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że sport jest niezwykle potrzebny w naszym życiu i niezbędny do zachowania zdrowia. Wielu jako swój codzienny sposób na ruch wybiera bieganie. Warto jednak sprawdzić, czy istnieją błędy, które być może popełniasz po bieganiu, a które zmniejszają efektywność Twoich treningów.

Nie rozciągasz się po treningu

To podstawowy błąd, który jednak przydarza się wielu biegaczom. Czasami z lenistwa czy zapomnienia pomijamy ten krok. A nie powinniśmy. Takie rozciąganie zapewnia uspokojenie organizmu, zmniejsza ryzyko powstawania zakwasów i kontuzji oraz wspiera elastyczność mięśni.

Pomijasz posiłek po bieganiu

Niektórym wydaje się, że aby osiągnąć lepsze efekty odchudzania, powinni odmawiać sobie posiłku po treningu, bo cały wysiłek pójdzie na marne. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że wręcz przeciwnie. Taki posiłek przywraca energię i umożliwia regenerację. Najlepiej zjeść go od pół godziny do dwóch godzin po bieganiu. Dobrze, aby zawierał dużo białka i węglowodanów.

Ograniczasz wodę

Woda to niezwykle istotny element każdego treningu. Płyny powinno się uzupełniać podczas biegania, jak i po nim. W przeciwnym wypadku Twój organizm może stać się odwodniony. Przez to też możesz czuć się wyczerpana, mieć skurcze, a nawet gorszy nastrój. Warto wiedzieć, że podczas takiego biegu można stracić aż od 1 do 3 litrów płynów.

Odkładasz przebranie się na później

Wracasz zmęczona do domu i padasz na kanapę, a chwila odpoczynku zamienia się w godzinę. Brzmi znajomo? No właśnie. A nie powinno. Po treningu najlepiej od razu wziąć prysznic i przebrać się w świeże ubrania. Mokre i nieświeże ciuchy mogą przyczyniać się do powstawania infekcji czy trądziku na ciele.

Odpuszczasz po jednym treningu

Czasem, zwłaszcza na początku, jesteśmy tak zadowolone, że udało nam się zebrać w końcu do biegania, że wystarcza nam to na kolejny miesiąc. Trzeba jednak pamiętać, że w sporcie kluczowa jest konsekwencja i regularność. Dlatego dobrze jest od razu planować sobie kolejne treningi, tak aby nie mieć potem wymówek.

To najczęstsze błędy, które być może popełniasz po bieganiu. Warto mieć ich świadomość, aby móc potem je wyeliminować i ćwiczyć efektywniej. Pamiętaj też, aby po skończonym treningu, kiedy już weźmiesz prysznic i przebierzesz się, nie zapomnieć o dobrej pielęgnacji. Taką na pewno znajdziesz w asortymencie marki Molluscoo.