Jak zdrowo schudnąć kilka kilogramów?

Mamy już wiosnę. A to oznacza tylko jedno – do lata już naprawdę krótka droga! Dlatego to ostatni dzwonek, aby zgubić kilka zbędnych kilogramów.

Z pewnością niemal każda z nas zna ten szał na odchudzanie przed letnim sezonem. W końcu kto co roku nie obiecuje sobie metamorfozy, chcąc wyglądać oszałamiająco w stroju kąpielowym? Jeśli więc masz ochotę pozbyć się kilku kilogramów, to czas najwyższy się za to zabrać. Ale bez obaw, bo okazuje się, że to wcale nie takie trudne. Aby trochę schudnąć, nie potrzeba drastycznych środków. Wystarczy trzymać się kilku prostych zasad i odrobinę zmodyfikować dietę.

Niecudowne diety-cud

Spróbuj tej diety, a schudniesz 5 kilo w tydzień! Z pewnością każda z Was nie raz zetknęła się z tego typu ofertami. Postawmy sprawę jasno. Zapomnijcie o tym i strońcie od tego typu pomysłów. Takie metody nie mają nic wspólnego ze zdrowymi nawykami żywieniowymi, które pozwalają lepiej się poczuć i atrakcyjniej wyglądać. Są to jednorazowe skoki, które zawsze kończą się tym samym – efektem jojo. Nie warto tracić na nie czasu, ponieważ są niezdrowe i nie przynoszą żadnych długofalowych efektów. Wszystko dlatego, iż nie budują racjonalnego podejścia do żywienia, a jedynie głodzą organizm. Takie pomysły odpuście sobie już na wstępie i nawet nie patrzcie w ich stronę.

Słodkie napoje na nie

Jeśli marzysz o zgubieniu kilku kilogramów, to przestaw się na picie wyłącznie wody. To najlepszy napój dla naszego organizmu, który dodatkowo nie ma żadnych kalorii. Wypłukuje toksyny i najlepiej gasi pragnienie. Co ciekawe, nie mówimy tu tylko o słodkich napojach gazowanych, takich jak cola. Soki także nie są wskazane. Zobrazujmy to tak, że zaledwie szklanka takiego napoju zawiera aż 100 kcal! Wystarczy, że wypijemy kilka szklanek soku w ciągu dnia i uzbiera się z tego całkiem pokaźna ilość. Wody natomiast możecie pić bez umiaru, a jej kaloryczność wciąż wynosić będzie 0.
Należy wiedzieć, że organizm nie traktuje tak samo kalorii ze stałego pożywienia i z napojów. Kalorie w płynie przechodzą przez przewód pokarmowy prawie niezauważalnie dla mózgu i nie dają uczucia sytości. Są jednak metabolizowane i wchłaniane. Tak ogromne ilości cukru wymagają dużego wyrzutu insuliny – hormonu, który w najprostszym ujęciu, upakowuje cukier w tkankę tłuszczową i blokuje działanie glukagonu odpowiedzialnego za spalanie tłuszczu.

Słodycze i fast foody nie wchodzą w grę

To kwestia dość oczywista. Jeśli chcesz schudnąć, musisz zrezygnować z takich produktów. Są one bardzo kaloryczne, uzależniające i niezdrowe. Składają się z pustych węglowodanów, cukrów i częściowo utwardzonych olejów roślinnych, które są źródłem kwasów tłuszczowych trans szkodliwych dla zdrowia. Jeśli najdzie Cię niepohamowana ochota na coś słodkiego, zrób sama tłuszczowo-białkowe przekąski, które będą zdrowe i pyszne.

Minimalizowanie soli

Sól w nadmiarze także nie jest składnikiem zdrowej diety. Oczywiście, pewne jej ilości są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Faktem jednak jest, że w dzisiejszych czasach spożywamy jej zdecydowanie zbyt dużo. WHO zaleca dostarczanie nie więcej niż 5 g soli dziennie, podczas gdy przeciętna polska dieta zawiera jej 3 razy więcej. Dlatego jeśli chcesz zmienić nawyki żywieniowe, musisz ograniczyć spożycie soli.
Z punktu widzenia odchudzania sól jest niekorzystna, ponieważ przyczynia się do zatrzymywania wody w organizmie i powstawania obrzęków, przez co masa ciała może wahać się o kilogramy z dnia na dzień. Osoby, które mocno ograniczają sól, tracą nawet kilogram wody zatrzymanej tygodniowo.

Regularne posiłki

To jeden z kluczy do sukcesu. W dzisiejszych czasach dbanie o regularne posiłki jest niezwykle trudne. W dobie ciągłego zabiegania i łączenia wielu życiowych ról trudno o tym pamiętać, ale warto się nieco wysilić.
Regularne jedzenie zapobiega niekontrolowanemu podjadaniu między posiłkami i napadom głodu. Wpływa też pozytywnie na gospodarkę energetyczną i zapobiega gromadzeniu tkanki tłuszczowej jako zapasowej energii „na gorsze czasy”. Optymalnie jest jeść 5 posiłków dziennie. Pierwszy do godziny po przebudzeniu, a ostatni 2-3 godziny przed snem.

Ruch to zdrowie…i chudnięcie

Niestety nie zawsze praktykujemy aktywność ruchową w codziennym życiu. Jest to ważne zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy siedzący tryb życia i pracy jest na porządku dziennym. Jeśli marzysz o zgubieniu kilku kilogramów, zacznij się ruszać. Warto pomyśleć najpierw o krótkich marszach. Możesz też skorzystać z siłowni, biegać czy zacząć uprawiać jakiś sport. Opcji jest mnóstwo, a we wszystkim chodzi po prostu o zdrowy ruch.

Atrakcyjna Ty!

Teraz wystarczy jeszcze zadbać o pielęgnację i jesteś gotowa na letni sezon! Pamiętajmy o tym, aby dbać o siebie zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Skóra potrzebuje troski i dobrej jakości produktów. Takie znajdziesz w sklepie Molluscoo. Kosmetyki z wyciągiem ze śluzu ślimaka fantastycznie zadbają o cerę i wydobędą z niej to, co najlepsze.