Błędy, które możesz popełniać po treningu i o tym nie wiesz!

Sam zapał, choć z pewnością bardzo dobry i stanowi pierwszy krok do sukcesu, nie zawsze niestety jest wystarczający. Odpowiednia dawka wiedzy także jest niezbędna, aby osiągnąć wymarzone rezultaty. Ćwiczysz, ale nie udaje Ci się uzyskać idealnej sylwetki? Sprawdź, bo być może popełniasz nieświadomie któreś z tych błędów!

Okazuje się, że równie ważne co trening jest nasze zachowanie po nim.

Nigdy nie słyszałaś o tzw. studzeniu organizmu

Nie od dziś wiadomo, że porządny trening daje nam nieźle do wiwatu. Odczuwa to zwłaszcza nasze ciało. Rytm bicia serca niezwykle przyspiesza, a ciśnienie się podnosi. Należy pamiętać więc o tym, aby po jego zakończeniu dać organizmowi odrobinę odetchnąć. Dobrym wyjściem będzie kilkuminutowy spacer na bieżni. Taki rytm sprawi, że zminimalizujemy ryzyko kontuzji.

Pomijasz rozciąganie

Samo ćwiczenie nie jest jedynym elementem treningu i dobrze jest mieć tego świadomość. Składa się on z kilku etapów. Oprócz rozgrzewki i wyżej wspomnianego studzenia równie istotne jest rozciąganie. Tak dobrze znane wielu osobom zakwasy są zazwyczaj niczym innym jak pominięciem tego właśnie aspektu. Wystarczy wprowadzić kilka ćwiczeń stretchingowych, a można zauważyć różnicę.

Po treningu nie zmieniasz ubrań i nie korzystasz z prysznica

Wbrew pozorom wcale nie chodzi tu tylko o higienę i komfort osób przebywających w naszym towarzystwie. To przede wszystkim kwestia zdrowia. Mokre ubrania są świetnym siedliskiem dla bakterii. Podobnie nasze ciało po intensywnym treningu. Może to prowadzić do nieprzyjemnych infekcji. Taki prysznic da ulgę zmęczonym mięśniom, pobudzi nas do życia i odświeży. Same korzyści, nieprawdaż?

Rezygnujesz z posiłku po ćwiczeniach

Zarówno jedzenie przed, jak i po jest bardzo ważne. W pierwszym przypadku potrzebujemy energii do ćwiczeń, a w drugim do regeneracji. Dlatego też zasada w nich jest bardzo prosta i podobna. Najlepiej sprawdzi się pożywienie zawierające lekkostrawne białka oraz węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Może to być chociażby lekki jogurt z owocami. Można skorzystać też z opcji picia syntetycznego białka.

Pijesz alkohol po treningu

I nie chodzi tu jedynie o kalorie, jakie są w alkoholu. Alkohol jest sprawcą odwadniania organizmu i spowalniania procesu regeneracji mięśni. Bezpośrednio po ćwiczeniach najlepiej jest pić wyłącznie wodę. Jeśli chcesz pić napoje procentowe, poczekaj przynajmniej 30 minut czy godzinę.

Masz za mało snu

Wiadomym jest, że czas snu to dla naszego organizmu okres najlepszej i najintensywniejszej regeneracji. Dlatego też tak istotne jest, aby się wysypiać. Zwłaszcza, kiedy trenujemy. Wtedy wypoczywamy, nasze mięśnie się wzmacniają, a my odzyskujemy siły i zdrowie. Bez wypoczęcia szybko zaprzestaniesz ćwiczeń, ponieważ zabraknie Ci energii. Regeneracja to niezwykle ważny etap. Bez niego osiągnięcie pożądanych efektów może okazać się niemożliwe.

Warto zdawać sobie także sprawę, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. Nie powinniśmy przesadzać z ćwiczeniami. To może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. Jeśli Twoje tętno bez ćwiczeń jest podwyższone, samopoczucie gorsze, mięśnie obolałe, a kontuzje częste, to znak, że przesadzasz. Dobrze jest robić sobie przerwy od treningów. Wtedy lepiej zrób coś dla siebie, odpocznij, zregeneruj i zrelaksuj się w wannie z odżywczą maseczką z wyciągiem ze śluzu ślimaka Molluscoo na twarzy, a zadziała to lepiej niż intensywny trening dzień po dniu.