Najzdrowsze dyscypliny sportowe

Wiemy już świetnie, że sport to zdrowie. Zdajemy sobie sprawę także z tego, jakie korzyści zdrowotne dzięki niemu osiągamy. I choć niemal każda forma ruchu jest dobra, to z pewnością możemy wyodrębnić te dyscypliny, które są dla nas najzdrowsze.

Myślisz o tym, żeby zacząć uprawiać jakiś sport, ale nie wiesz, na co się zdecydować? Żaden problem. Przychodzimy Ci z pomocą. Jeśli zależy Ci na jak największych korzyściach zdrowotnych, to trafiłeś na odpowiedni artykuł. Ostatnio naukowcy z Harvardu wyróżnili najzdrowsze dyscypliny dla naszego ciała. Pozwolą one spalić tłuszcz, poprawią równowagę i motorykę ciała, wzmocnią kości i mięśnie, ochronią stawy, a nawet wspomogą pracę mózgu. No dobrze, ogóły znacie, ale pewnie umieracie z ciekawości, które to są te cudowne dyscypliny? Przechodzimy do sedna sprawy.

Pływanie

Nazywane jest najdoskonalszym treningiem dla ciała. Daje ulgę przeciążonym stawom i dobrze wpływa na kręgosłup. Podczas pływania pracują niemalże wszystkie nasze mięśnie, dzięki czemu spalamy ogromną ilość kalorii – w ciągu godziny nawet do 580. Naukowcy twierdzą, że ta dyscyplina poprawia nastrój i stan psychiczny. Jeśli nie potrafisz pływać, pomyśl o wodnym aerobiku. Dzięki niemu także spalisz dużą ilość kalorii.

Tai Chi

Jest to rodzaj chińskiej sztuki wali, która łączy relaks i ruch. Składa się z szeregu ruchów, które następują po sobie w płynny sposób. Dobrze wpływa nie tylko na nasze ciało, ale także na umysł. Wzmacnia mięśnie, pomaga się wyciszyć i spalić trochę kalorii. Wbrew pozorom wcale nie jest to aktywność tylko dla starszych osób!

Trening siłowy

To nic innego jak ćwiczenia mięśni na siłowni. Nie trzeba podnosić wiele razy dużą ilość kg. Chodzi o to, aby mięśnie pracowały. Co ciekawe, takie ćwiczenia pomogą Ci spalić w ciągu godziny nawet do 480 kcal! Pamiętaj tylko, aby stopniowo zwiększać ciężar i robić to z głową, ponieważ łatwo jest się przeforsować i nawet uszkodzić mięsień.

Spacery

Wydaje Ci się, że nie można tego nazwać aktywnością? Nic bardziej mylnego! Dzięki spacerom zmniejszy się poziom cholesterolu w naszej krwi, wzmocnią się kości, ciśnienie krwi utrzymywać się będzie na właściwym poziomie i poprawi się nasz nastrój. Wiele badań przeprowadzonych przez naukowców udowodniło, że regularne spacery poprawiają pamięć i pomagają utrzymać formę umysłową u starszych ludzi. Zacznij chociażby od 15 minut dziennie i stopniowo zwiększaj czas spaceru. Finalnie możesz spacerować około godziny dziennie, dzięki czemu spalisz mniej więcej 250 kcal.

Ćwiczenia mięśni Kegla

To ćwiczenia nie tylko dla kobiet, ale także dla mężczyzn. Wzmacniają mięśnie dna macicy, utrzymujące pęcherz, co zapobiegnie problemom z nietrzymaniem moczu. Pozytywnym aspektem jest też czerpanie większej przyjemności ze stosunku seksualnego. Napinaj i rozluźniaj mięśnie tak, jakbyś chciał powstrzymać oddawanie moczu. Zaciśnij je na 2-3 sekundy i rozluźnij. Powtórz 10 razy, a taką serię wykonuj kilka razy w ciągu dnia.

No to co, dyscypliny znamy, więc nie pozostaje nic innego, jak brać się do roboty. Dresik w dłoń i do dzieła!