Zdrowy styl życia – zacznij już dziś!

To pojęcie w dzisiejszych czasach jest niezwykle modne i popularne. Widzimy je w Internecie i we wszelkich innych mediach. Promują go znane osoby. Można powiedzieć, że w pewien sposób jesteśmy nim bombardowane. Czy słusznie? Z pewnością tak! Bo to moda na zdrowie!

Trzeba przyznać, że żyjemy w naprawdę trudnych czasach, gdzie wszystko odbywa się w pośpiechu i stresie. Zwłaszcza my, kobiety, wiemy o tym aż zbyt dobrze. Musimy godzić pracę z obowiązkami domowymi. A gdzie dopiero czas na przyjemności, odpoczynek czy pasje? Często niestety nie udaje się wygospodarować tej chwili. Musimy jednak pamiętać, że nasze zdrowie to najlepsza inwestycja w przyszłość i nie powinnyśmy jej pomijać. Pieniądze, kariera to świetne rzeczy, ale nasze zdrowie jest tylko jedno i musimy o nie naprawdę dbać, bo jest bezcenne. 

Czemu więc tak szumnie mówi się o zdrowym stylu życia? Ano właśnie dlatego. Żyjemy coraz szybciej, jesteśmy narażone na wiele chorób cywilizacyjnych spowodowanych stresem, złym odżywianiem i brakiem ruchu. Należą do nich chociażby nowotwory, choroby serca czy cukrzyca. O pojęciu, jakim jest styl życia, zaczęło mówić się już w 1974 r. za sprawą Raportu Lalonde’a, w którym wykazano, że aż w 50 % odpowiada on za nasze zdrowie! Autor twierdzi, iż zależy ono od takich czynników jak:

  • stylu życia w 50%,
  • czynników biologicznych w 20%,
  • środowiska, w którym żyjemy w 20%,
  • jakości i dostępności opieki zdrowotnej w 10%.

Wiemy już, jak duże znaczenie dla naszego zdrowia ma odpowiedni styl życia. Pytanie brzmi, jak wygląda ten wzorcowy?Najważniejsze, aby pamiętać, że do wszystkiego najlepiej dochodzić małymi krokami. W końcu nie od razu Rzym zbudowano. Tak samo trudno nagle o 180 stopni obrócić całe nasze życie. Istnieje kilka zasad, o których powinnyśmy pamiętać i starać się powolutku wprowadzać je w życie, co na pewno zaprocentuje w przyszłości.

  1. Zdrowa, zbilansowana dieta.
  2. Odpowiednia ilość snu.
  3. Aktywność fizyczna.
  4. Odrzucenie używek.
  5. Badania profilaktyczne.
  6. Zredukowanie stresu i poświęcenie czasu na odpoczynek oraz relaks.

Nigdy nie jest za późno na zmiany. Jeśli masz wrażenie, że wiecznie jesteś zmęczona, niewyspana, rozdrażniona, to spróbuj coś zmienić w swoim życiu. Postaraj się powoli przyswajać te zasady, a z pewnością zauważysz różnicę nie tylko na ciele, ale i na duszy oraz umyśle. Nie ma nic ważniejszego niż dobre zdrowie i samopoczucie, bo od niego zaczyna się cała reszta.